יום שבת, 25 באוגוסט 2012

מוזיאון ווירטואלי כדרך הוראה (חלק ב)


בחלק הראשון הצגתי את המוזיאון הווירטואלי "סלוניקי שלי"  בהסבירי בתמצות את יתרונות השימוש בו (למידה קונסטרוקטיביסטית אינטגרטיבית תוך הפעלת התלמיד). מעבר לכך כמובן 
יתרון בולט הוא הנגשת ממצאים מכל העולם וביקור ווירטואלי בהם.
 שימוש במוזיאון וירטואלי והכנת כזה בכיתה בשיתוף הינה תורה שלמה, אך להבנתי (ואני רק בשלבי חקירה ראשוניים) השד לא נורא, והערך המוסף מדהים. ברגע שהתלמיד פעיל בהכנת המוזיאון, זוהי דרך חווייתית להבניית ידע תוך איסוף חומרים ומיונם, תמצות והצגה דיגיטלית (מיומנויות הכרחיות בעידן התפוצצות הידע). סלנט נותן גם קישור למאמר המנחה את שלבי ישוםוהפעלת המוזיאון הוירטואלי ""תערוכה ווירטואלית" כסוגה להפעלת תלמידים באינטרנט" כמו כן נותן קישורים לכלים מתוקשבים ליצירתו.
קבוצתי ואני בפתחנו את שתי יחידות הלימוד המתוקשבות (סמסטר שעבר והסמסטר) חיפשנו כלי להצגת מוצרי התלמידים - והפתרונות שמצאנו היו א. קבוצה בפייסבוק שם מועלים התוצרים באלבום התמונות או כפוסטים לפי נושאים, ב. אתר בוויקי ספייסס כדי לאפשר העלאת התוצרים. שמחתי לקרוא על הכלים החדשים, אין לי ספק שאתחיל להשתעשע עימם, ומי יודע בסמסטר הבא אולי אוכל גם ליישמם במסגרת הלימודים, מכל מקום ברור לי שאנצלם במסגרת עבודתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה