יום שבת, 4 באוגוסט 2012

לימודים מרחוק – יום מקוון


השבוע לא הגענו למכללה זהו יום למידה מרחוק. הזמן נוצל במלואו (ואף יותר) ללמידה – אך שלנו ולא בהרצאה פרונטאלית שזהו יתרון בפני עצמו. משימות לא חסרו שהרי זה טיבו והרעיון העומד מאחוריו. אך אנו (בנות קבוצתי ואני) בנינו את סדר היום על פי סדר העדיפויות שלנו בקידום הפרוייקטים המשותפים שלנו.
אחת המטלות הייתה ניתוח מאמר שמסקנתו "אין הבדל משמעותי". והמאמר שמצאנו* בת זוגתי ליביה ואני עסק בלמידה מרחוק, בניהול דיון ומענה בפורום. הוא התמקד בכמות עוזרי ההוראה המשיבה בפורום לצורך הלמידה היעילה ואחת מסקנותיו הייתה שאפשר להזדקק למיעוט צוות המשיב לשאלות. הדבר קצת לא הסתדר לי עם תסכול הקיים אצלי מחוסר משוב בפרק זמן סביר (לדעתי שלא יעלה על יומיים). אם בקורס המקוון שאנו עושים אצל דר' מילר אנו לא מקבלים משוב לתרגיל שענינו והוא הבסיס לתרגיל הבא אזי ישנה בעייה. ייתכן ויש עומס רב על המתרגל ואז דווקא אפשר לסתור את המאמר ולהוסיף עד סגל. אם קיימת בעייה במודל, ולא ניתן להעלות תוצרים צריכה לצאת על כך הודעה, או לפחות מענה במייל למי שפנה למרצה, שוב מענה בזמן סביר. מתסכל שסיימתי את העבודה ביום שני ועד שבת אין לי דרך להעלות אותה. שוב נקודה למחשבה, אולי איש צוות נוסף היה יכול לעזור?! (אלו שתי דוגמאות נקודתיות במקרים אחרים נעניתי במהירות ויעילות).
מכל מקום מספר מסקנות לגבי למידה מרחוק (מניסיוני בשני הימים המקוונים)
          1.ההוראות צריכות להיות ברורות ותואמות לדרך בה צריך להעלות את התוצר (כדי למנוע עבודה כפולה ומיותרת שאינה תורמת לקוגניציה או לפחות אני לא מצאתי לה צידוק פדגוגי ותגובה לא קיבלתי)
     2.  דווקא ביום מקוון הצוות המשיב צריך להיות בעמדת הזנק – להשיב עד כמה שאפשר במהירות, ולבדוק תקלות.
      3. ישנה יעילות למידה מובהקת לעומת הישיבה בכיתה. המענה החברתי הצטמצם לקבוצת הלמידה, והתוצרים היו רבים (דבר שלא קורה בכיתה)
      4. ריבוי משימות ליום אחד מעבר לפרופורציית השעות הנלמדות באותו היום (התבטא בעיקר בסמסטר הראשון, שכן הפעם המשימות הן מתמשכות)
      5. הישיבה בתנאים נוחים, בייתיים, קביעת הלו"ז ותכני הלימוד הינם יתרון בולט.
אני יכולה להעיד על עצמי שימים מקוונים הם ברוכים בהתחשב במסקנות הנ"ל.

*                 *Chih-Kai, C., Gwo-Dong C., Ching-Kun, H. (2011). PROVIDING ADEQUATE INTERACTIONS IN ONLINE DISCUSSION
                 FORUMS USING FEW TEACHING ASSISTANTS. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology –
         *u                  July 2011, volume 10 Issue 3  Retrieved  July, 28 2012.    http://www.eric.ed.gov/PDFS/EJ944965.pdf      

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה