הבלוג נפתח כמטלה בקורס טכנולוגיות תקשוב ותקשורת למידה. אם להודות על האמת יחסינו לא היו ידידותיים במיוחד, ולבלוג הייתה דעה משלו בדבר העדכונים שניסיתי להכניס לו. הוא נפתח בקלות אבל ההתמסרות הייתה בעייתית. אני מקווה שעתה יעלו יחסנו על מסלול חיובי ונצא לדרך בששון.
אודה ולא אבוש התלהבותי מהמטלה מוטלת בספק. להבנתי עליי לחשוף את התהליך הלימודי שלי בתואר זה לעיני כל, ואני טיפוס אינטימי... תיעוד מצד שני הוא דבר לו אני מורגלת מעצם היותי מורת מונטסורי ותצפיות הן הבסיס לעבודה. כלומר, לא הכתיבה מקשה עלי אלא פרסומה. הגיגים, מחשבות, תחושות מתוך התהליך הלימודי הם תהליך טבעי, שהרי איזו למידה תהא בלעדיהם? אך העלתם על הכתב תוך פרסומם ברבים - זה כבר סיפור אחר...כמהגרת דיגיטלית עדיין לא התרגלתי לפומביות הזו, ואת דעותיי אני נוטה לחלוק בקבוצות קטנות. והנה בא הבלוג וטופח על פני מנערני ושולח אותי אל הרפתקה שמלווה בשינוי גישה והרגלים.
יש לי עמדות, ולפעמים לא שגרתיות וגם כאלה היכולות להיות מאוד נחרצות בהקשר לנושאים הלימודיים שעולים. ביקורתיות היא אחד הצדדים החזקים שאני מנסה קצת להשקיט, אבל נושאים אלו בוערים בעורקיי וכך לשוני משתלחת. אולי הבלוג, שהוא תהליך של כתיבה רפלקטיבית, ילמד אותי לרסן את אימפולסיביות התגובה ויארגן את המחשבות באופן יותר מבוסס, וכך יתכן כי הנחרצות תנבע מבדיקה יותר מעמיקה מאשר ידע ותחושות בטן. לא, אינני נכלמת מהביקורת ומהויכוח, דבר שלא פעם הקים עלי מתנגדים, אך כאן דומני ניתן למצוא אנשים שיכולים לקבל צורת מחשבה אחרת, והויכוח הוא למעשה דיון עינייני ונוקב. זה קרה בזעיר אנפין בפורומים (בעיקר בטכנולוגיות כסוכני שינוי בביה"ס), וכאן מסקרן אותי אם תהיינה תגובות שיכולות להוביל למחשבה מחודשת, וגיבוש נוסף של העמדה בנושא כלשהו. האם כך מתנהל הבלוג? זהו לא פורום אבל התגובה לתגובה היא בעצם תהליך למידה מתמשך שיכול להוביל לפוסט חדש עם ביסוס או שינוי הגישה.
ובכן בלוג יקר - לפנינו דרך ארוכה, בוא נשתף פעולה ונבין האחד את צרכיו של השני, נשרת האחד את השני ונבנה יחסים הרמוניים ואינטימיים שיציגו ניירות עמדה מבוססים ומעמיקים.
מעניין, מחכה בסקרנות להמשך התוצרים, בהצלחה רבה ליאת
השבמחקאני שמחה, מקווה שימשיך לעניין אותך
השבמחק